Tiedote hoitotarvikepalvelun asiakkaille: Hoitotarvikepalvelu uudistuu myös Virroilla ja Ruovedellä

Pirkanmaan hyvinvointialueen kunnissa, myös Virroilla ja Ruovedellä, on otettu käyttöön sähköinen hoitotarviketilauslomake ja PostNordin pakettipalvelu maksuttomana luovutettavien hoitotarvikkeiden (myös diabetestarvikkeiden) jakeluun. Pakettipalvelun etuna on laajat aukioloajat ja mahdollisuus hakea paketti myös viikonloppuisin.

Ensimmäinen hoitotarviketilaus tehdään terveydenhuollon ammattilaisen kanssa siinä yksikössä, jossa tarve maksutta jaettaville hoitotarvikkeille on havaittu. Jos sinulla on aiemmin myönnetty voimassa oleva lähete maksutta luovutettaviin hoitotarvikkeisiin, ole yhteydessä hoitotarvikejakeluusi tai terveydenhuollon ammattilaiseen.

Ensimmäisen tilauksen jälkeen voit tehdä itse hoitotarviketilauksen sähköisellä lomakkeella. Jos et voi käyttää sähköistä lomaketta tai pakettipalvelua, ole yhteydessä omaan hoitotarvikepalveluusi.

Tarvikkeet toimitetaan ensisijaisesti PostNordin palvelupisteeseen, joita löytyy paikallisista kaupoista Virroilta ja Ruovedeltä. Kun paketti on noudettavissa, saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla tai mobiilisovellukseen.  Saapumisilmoituksessa on ohjeet paketin noutoon. Noutaessasi sinulla tulee olla mukana joko saamasi PIN-koodi tai henkilöllisyystodistus.  Jos et pääse itse noutamaan pakettiasi, voit välittää saamasi saapumisilmoituksen toiselle henkilölle.

Pakettipalvelu on asiakkaalle maksuton.

Huomioi, että Tena-inkontinenssituotteiden tilaus jatkuu toistaiseksi entiseen tapaan.

Hoitotarvikepalvelun yhteystiedot:
puh. 044 715 3289, tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 10.00-15.30

Alla olevasta linkistä löydät tietoa hoitotarvikepalvelusta sekä sähköisen tilauslomakkeen:
www.pirha.fi/hoitotarvikepalvelu