Tiedote koronarokotuksista Virrat-Ruovesi -yhteistoiminta-alueella

Rokotustahti on Pirkanmaalla edelleen hidasta, koska rokote-erät ovat pieniä.

80 vuotta täyttäneet BioNTech-Pfizerin Comirnaty-rokotteella

Tämän hetken tiedon mukaan saamme viikolle 9 Virroille noin 75 rokoteannosta ja Ruovedelle 50 rokoteannosta, joita tullaan antamaan 80 vuotta täyttäneille. Ajanvaraukset näihin rokotuksiin tapahtuu siten, että Keiturin Sotesta otetaan yhteyttä puhelimitse ja sovitaan rokotuspäivä. Seuraavien aikojen antamista ja rokottamista jatketaan heti, kun saamme PSHP:sta varmuuden seuraavan rokote-erän saapumisesta.

70–74-vuotiaat sekä 75–79-vuotiaat BioNTech-Pfizerin Comirnaty -rokotteella

Tavoitteena on, että rokottamiset aloitetaan heti kun 80 vuotta täyttäneiden rokotukset on saatu tehtyä.

Alle 70-vuotiaiden riskiryhmiin kuuluvien rokotukset AstraZenecan rokotteella

Astra Zenecan rokote-eristä ei ole tarkkaa määrää tiedossa. Tällä hetkellä tiedämme, että viikolla 9 ja 10 emme tule saamaan yhtään rokotetta. Keiturin Sote Oy tulee tiedottamaan heti kun alle 70-vuotiaiden riskiryhmäläisten rokotuksia voidaan jatkaa yhteistoiminta-alueella.

Muu väestö

Muun väestön rokottamiset aloitetaan heti kun ikääntyneiden henkilöiden ja riskiryhmäläisten rokotukset on saatu tehtyä. Valitettavasti tällä hetkellä ei ole tarkka tietoa koska tämä hetki koittaa.